Před pár dny jste měli vy, fanoušci ústeckého hokeje, možnost zeptat se na cokoliv předsedy představenstva, Ing. Josefa Vejlupka. Dotazů bohužel přišlo poměrně málo, a tak jsme doplnili ta nejdiskutovanější témata, které se řeší v diváckých řadách. Na základě vašich otázek a těchto témat se nám podařilo sestavit rozhovor, kde se Josef Vejlupek vyjadřuje k různým problémům.

O několik týdnů dříve jsem se s Ing. Josefem Vejlupkem sešla ohledně webových stránek Ústeckých Lvů, když ho napadlo, abychom připravili tento rozhovor. „Chceme lépe komunikovat s našimi fanoušky a dát jim najevo, že nám nejsou lhostejní,“ svěřil se mi předseda představenstva. Proto jsme vám dali prostor, abyste se k dění v klubu vyjádřili sami, panu Vejlupkovi napsali, a na základě toho jsme pak připravili tento článek.

Téměř každý rok se objevují informace o tom, jak je ústecký klub zadlužený a že jsou problémy s financemi. Myslíte si, že je na Ústecku dost firem, které by mohly i dlouhodobě hokej podpořit? Chápu, že ekonomická situace v naší zemi celkově není nejlepší, ale proč to někde jde a jinde prostě nejde?
„Já si nemyslím, že firem, které by mohly i dlouhodobě hokej podpořit, je tu dost. Řekl bych spíš, že jich je málo. Jsem ale přesvědčen, že tu nějaké jsou. Je nutno podotknout, že ty které mohou, musí také chtít a je třeba je přesvědčit, že hokej je to správné prostředí pro jejich prezentaci. Větší firmy mají svoje vyspělá marketingová oddělení a jejich pracovníci musí dospět k přesvědčení, že se jim reklama na hokeji vyplatí.“

Prý hráči nechtěli nastoupit k prvnímu zápasu v sezoně, je to tak?
„Nic o tom nevím a slyším to poprvé. Byl jsem v té době v zahraničí, a tak jsem se (po přečtení tohoto dotazu) ještě raději zeptal manažera a trenérů. Ne, není to pravda. S hráči jsme v pravidelném kontaktu, začali jsme dělat tzv. hráčské schůze, kde jsou přítomni trenéři, manažer a někdo z představenstva.“

Co je pravdy na tom, že ústečtí hokejisté nedostávají výplaty včas?
„Ano, tam jsme stále ve skluzu, mrzí nás to a stále to řešíme. To, že je tomu tak i v jiných klubech a i u nás se to v minulosti objevovalo, není pro nás žádnou omluvou. Opravdu děláme vše pro to, abychom tento nešvar odstranili.“

Na diskusním fóru se spekulovalo o tom, že hráči dostali výplatu naposledy někdy v březnu. Jak to tedy je?
„Poslední výplatu dostali všichni hráči začátkem října.
Právě tyhle nesmysly na diskusním fóru hokeji nejvíc ubližují. Vrchol tomu občas dá nějaký novinář, který to převezme jako téma pro své noviny. Jaké to má důsledky? Většina čtenářů tomu uvěří. Okamžitě to poškodí pověst klubu nejen u fanoušků, ale i u potencionálních sponzorů a komplikuje nám to zajišťování dalších financí pro hokej. Firma si řekne: „Není to seriózní klub, nebudu ho podporovat“. Ti velcí sponzoři, kteří u nás zůstali a na hokeji jim záleží, a někteří akcionáři nám zase právem vytýkají, že jsme to dopustili. Kladu i otázku, zda ti, co tyhle výmysly píší, mají ten hokej vůbec rádi? O co jim jde? Jsou to vůbec naši fanoušci?“

Můžete jmenovat sponzory, kteří po minulé sezoně odešli a které se naopak podařilo získat?
„Mám před sebou seznam, který ale nemohu zveřejnit. Nemůžeme si dovolit ovlivňovat veřejnost negativním směrem vůči některým firmám. Prodej reklamy prostřednictvím hokeje je pro ně i pro nás významný obchod. Proč bych si stěžoval na firmy, které v minulosti hokeji pomáhaly (a my jsme jim za to vděčni) a v budoucnu ještě třeba pomáhat budou. Obecně mohu říci, že v posledních letech odešly firmy z oborů, kterým se v současnosti příliš nedaří (stavebnictví a jeho subdodavatelé), nebo firmy, které chtěly proniknout na místní trh a zřejmě se jim to nepodařilo (makléřské a pojišťovací společnosti). Je také několik firem, které pouze snížily finanční objem při nákupu reklamy u nás. Jejich důvody jsou různé a my si musíme vážit toho, že u nás zůstaly. Tazatel se bude muset sám rozhlédnout po stadionu, aby zjistil, které reklamy byly odstraněny a které přibyly.
Tazatel by mohl namítnout, že zveřejněním nových sponzorů nikomu neublížím. Proto uvedu tři nejnovější: RTR, HET, STAVMART.
Ještě bych chtěl podotknout, že ne všechny pronájmy na reklamu na vnějšku Zlatopramen Areny jsou příjmem hokejovému klubu. Provozovatelem zimního stadionu jsou Městské služby, které mají právo část ploch k reklamě pronajímat samy a také toho využívají. Je jich ale méně než našich.“

Proč je zakázáno vnášet do hlediště naší arény občerstvení? Všude jinde se s poživatinami smí do hlediště. Je snad naše aréna něčím výjimečná? Kdo toto opatření nařídil a proč?
„Plně s divákem souhlasím a jsem rád, že se na to zeptal. Majitelem zimního stadionu je město Ústí nad Labem, provozovatelem pak Městské služby. Náš hokejový klub je zde v pronájmu. Jsme povinni dodržovat „Návštěvní řád“ stanovený provozovatelem a právě ten to zakazuje. Těžko dnes zjistíme, kdo ho vymyslel.
Už od června jsme několikrát s Městskými službami na toto téma jednali. Chtěli jsme prosadit změnu od začátku této hokejové sezony. S ohledem na výměnu ředitele Městských služeb k 1. říjnu 2013 se to celé opozdilo. Je to ale na dobré cestě, nový pan ředitel také nemá námitky proti změně ,,Návštěvního řádu“, takže zde velmi brzy dojde ke změně.“

Ve vašich prohlášeních říkáte, že za špatnou finanční situaci v klubu může předchozí vedení, tedy management klubu. To ale přeci podléhá a mělo být kontrolováno představenstvem akciové společnosti. Pokud se nemýlím, tak v minulém představenstvu jste byl i vy. Není tedy i vaší chybou to, v jaké finanční situaci se klub nachází? A není teď alibistické házet vinu zejména na osobu pana Kysely? Není to spíš vina celého předchozího představenstva?
„Tato otázka mě nepřekvapuje a dokonce si myslím, že vím, z které strany přichází. Myslím, že tazateli nejde ani o to, jak to bylo (to on zřejmě velmi dobře ví), ale spíš je zvědav, jak odpovím. Rád bych od tazatele slyšel, kdy a kde konkrétně jsem zejména na osobu Roberta Kysely alibisticky házel vinu.
A teď k odpovědi:
1. V dubnu 2013, tedy na konci minulé sezony, měl klub hodně milionů dluhů, které se táhly již od roku 2008. Robert Kysela, kterého považuji za schopného manažera, tedy již v té době k zadluženému klubu přišel. V první sezoně se pod jeho šéfováním dokonce podařilo dluhy snížit. Pokud jde o manažery, museli bychom tedy objektivně hovořit i o jeho předchůdci a také následovníkovi. Během léta se podařilo novému představenstvu dluhy podstatně snížit a nastolilo v klubu úplně jiný režim.
2. V posledních pěti letech se příjmy klubu stále snižovaly, ale sportovní ambice, a tím i výdaje, zůstávaly stále vysoké. Vedení klubu to řešilo půjčkami a v poslední době opět se zvyšujícími závazky.
3. Představenstvo je kolektivní orgán a má pět členů. Jednomu členovi se změny (např. řádné plánování, lepší hospodaření, větší přehled představenstva o činnosti klubu, pravidelná kontrola, větší podíl představenstva na řízení klubu) nepodaří prosadit, pokud nepřesvědčí ostatní členy. To se nám v minulém představenstvu příliš nepodařilo a samozřejmě beru spoluzodpovědnost i na sebe. Jinak bych do toho dál nešel. Věřte, není to nic snadného.
Práce ostatních členů minulého představenstva si vážím, každý měl snahu klubu pomoci. Někteří však neměli vůbec žádné zkušenosti z této činnosti a občas se to projevovalo. HC Slovan Ústečtí Lvi, a. s. jsou akciovou společností a platí zde všechny normy a předpisy jako v jakékoliv jiné firmě. Společnost musí dodržovat všechny zákonné předpisy, své stanovy, musí mít svá jasně daná pravidla hry, směrnice, a představenstvo musí relativně malému počtu zaměstnanců klubu pomáhat, zvláště ve složité situaci (a ta je upřímně řečeno složitá už dlouho, jenom to nebylo tolik vidět.)
Pokud má tazatel zájem o podrobnější odpovědi, zvu ho na zimní stadion (schůzku možno sjednat v sekretariátu HC) a já mu podrobněji zodpovím jeho další otázky. Rád si s ním popovídám osobně, případně doložím argumenty k mým vyjádřením, předložím podklady o činnosti současného představenstva, které věnuje klubu nadstandardní časovou i pracovní kapacitu.“

Jak je to s kapitánem Zbyňkem Skleničkou, který momentálně hraje i za Litvínov? Jak dlouho bude ještě za tento tým nastupovat? Přece jen je to kapitán Ústí a je jednou z jeho největších opor, takže proč právě on působí i v litvínovském celku?
„Jsem rád, že se tazatel neptá na našeho hráče Skleničku, který hraje i za Beroun.
Ale teď vážně: U Zbyňka Skleničky jde o krátkodobou výpomoc, která je běžná mezi extraligovými a prvoligovými kluby, není to přece nic nového. My naopak takto využíváme obránce Pavlíka, který posiluje naše obranné řady. Oběma klubům se nedaří a trenéři se snaží si vypomoci. Nepochopil jsem přesně, co na tom tazateli vadí.“

Jaké jsou vyhlídky do budoucnosti? Za jak dlouho by se Slovan mohl dostat opět na vrchní příčky tabulky? A dá se pomýšlet na postup do extraligy?
„Letošní cíl je skromný. My teď máme nevýhodu, že se v Ústí hrálo téměř deset let stále na špičce 1. ligy a diváci vůbec nejsou zvyklí na pozici Lvů ve druhé polovině tabulky. Říká se, že v nouzi poznáš přítele, a tak naši fanoušci teď mají možnost ukázat, že mají hokej a svůj klub opravdu rádi. A já věřím, že mají.
Hokej je rychlý sport s velkou četností zápasů a v průběhu soutěže můžeš být jednou dole, jednou nahoře. Podívejte se dnes na postavení Litvínova a Chomutova. Naše současné podmínky se s nimi nedají vůbec srovnávat, a přesto jim to nejde a nikdo nad tím příliš nepláče.
Máme mladé mužstvo, hraje v něm 12 odchovanců. Myslím, že tady jdeme správnou cestou a už v příští sezoně to bude lepší.
Na postup do extraligy lze pomýšlet za 4 –5 let, až trenéři Čaloun a Štěpánek přivedou své dnešní mladší dorostence do áčka mezi dnešní svěřence Merty a Skrbka, a ty mladší z Borůvkovy a Machovy školy.“

Fanoušci si stěžují, že jsou ve fanshopu předměty z předešlých sezón a naopak tam vůbec nejsou předměty z letošního ročníku. Jaká je tedy nyní situace ve fanshopu?
„Pro fanshop nyní připravujeme nové prodejní prostory na stadionu, ale i mimo něj (nová prodejna hokejových potřeb na Masarykově ulici naproti restauraci U Kroupů). Postupně do nich budeme doplňovat nové předměty. Je to náročné, děláme hodně změn najednou s malým počtem pracovníků klubu.“

Prý chce vedení klubu dělat setkání s fanoušky, je to pravda? Jak často by se taková setkání konala, co by bylo jejich cílem a kdo konkrétně by na ně z vedení chodil?
„Ano, říkáme tomu pracovně „Kotel“ a zatím uvažujeme o tom, že by byl čtyřikrát ročně. Nejsme spokojeni s úrovní diskuse na webu. Nechceme ji rušit, tak jako to v poslední době udělali některé kluby (naposledy Bílí Tygři Liberec), ale chceme komunikovat s fanoušky přímo z očí do očí. Nebudou to setkání pouze s fanklubem, ale i s ostatními fanoušky, kteří budou mít zájem přijít. Vstup bude zdarma a občerstvení také.
V naší „sestavě“ bude určitě některý hráč, alespoň jeden trenér, manažer nebo marketingový asistent a někdo z představenstva.“

Ze strany klubu už letos jednou zájem o takové setkání byl, ale nakonec z toho sešlo. Proč?
„Kolegové z marketingu se snažili už 2x domluvit termín se zástupci s fanklubu. Jednou v červenci, podruhé v srpnu. Členům fanklubu prý termín nevyhovoval. Kotel se nejpozději začátkem listopadu uskuteční. Včas to oznámíme všem příznivcům.“

Na domácí utkání chodí stále méně fanoušků. Návštěvnost je velmi nízká. Jak budete tuto situaci řešit? Máte nějaké plány, jak nalákat lidi?
„Zatím jsme zvýšili informovanost. Na pěti místech ve městě zavádíme poutače, malé plakáty na stadionu a v jeho okolí. Chystáme obnovení spolupráce s některými médii (především rádio).
Zahájili jsme spolupráci s externím marketingovým spolupracovníkem, který má zkušenosti právě z oblasti sportu. Manažer a marketingový asistent mají rovněž spoustu nápadů, ale všechny zřejmě nepůjdou realizovat. Nechte se překvapit.“

Co je v současné době největším problémem klubu?
„Řekl bych, že jsou tři: finance, komunikace s veřejností a momentálně i postavení v tabulce. Jsme připraveni se se všemi problémy poprat.“

Děkuji za rozhovor a také za to, že jste si vůbec na mě a na naše fanoušky našel čas a pomohl nám objasnit některé problémy.
Přeji mnoho zdaru s prací v klubu HC Slovan Ústečtí Lvi a doufám, že se současný stav brzy zlepší.

Sdílet článek na sociálních sítích

Nejnovější články

  • Ústí nad Labem - Všichni trenéři se již těší na nejmladší hráče našeho klubu HC Slovan Ústí nad Labem. Velmi rádi uvítáme do kolektivu i nové tváře, které zatím nemají s hokejem zkušenosti. Tréninky jsou vedeny kvalifikovanými trenéry a trenérkami převážně formou her a soutěží. Našim cílem je naučit děti všestranné sportovní přípravě (obratnost, rychlost, koordinace a další pohybové dovednosti). Důležité je také pro nás, aby se děti při tréninku bavily a měli radost z pohybu. Na tréninky, které budou v měsíci květnu a červnu probíhat suchou formou, mohou přijít kluci i holky ročníku 2017 a mladší. S tréninky začínáme dne 2.5.2024. Trénovat budeme vždy ve středu od 17:30 do 18:30 hod na umělé ploše uvnitř zimním stadionu (místo ledu), druhý trénink bude vždy ve čtvrtek od 15:00 do 16:00 hod na umělé trávě naproti zimnímu stadionu. Sraz s trenéry bude vždy 15 minut před tréninkem na který potřebujete pouze sportovní oblečení, sportovní obuv a láhev s pitím. V případě jakýchkoliv dotazů kontaktujte telefonicky hlavního trenéra základny Václava Drahoráda na 725 550 601. Trenéři a trenérky se na všechny sportovce již těší.

  • Ústí nad Labem - Dorost Slovanu, který v letošní sezoně nastupoval v lize dorostu ve skupině Západ zakončil sezonu 2023/2024 na sedmém místě tabulky a splnil tak své předsezónní cíle. Uplynulou sezonu zhodnotil ústecký odchovanec a trenér této kategorie Lukáš Místecký.

  • Ú s t í n/L. - V letošním roce proběhne opět Hokejové soustředění mládeže 2024. Pevný termín soustředění je stanoven na 11. 08. - 16. 08. 2024.

Hlavní partneři

Významní partneři

Mediální partneři

Partneři mládeže