Filozofie a kodex mládeže HC SLOVAN ÚSTÍ NAD LABEM
Posláním občanského sdružení HC Slovan je:
- organizovat sportovní činnost a vytvářet pro ni náležité ekonomické podmínky
- vytvářet možnosti pro využívání svých sportovišť z řad mládeže a veřejnosti
- vytvářet ekonomickou základnu pro plnění svých cílů a to i vlastní hospodářskou činností
- hájit zájmy svých členů ve spolupráci s orgány města ÚL, ČSLH, sportovními spolky a dalšími subjekty
Dlouhodobý trénink mládeže
Zahrát si NHL nebo Extraligu, to je sen každého kluka, který si obuje brusle a vyjede na led jakéhokoliv zimního stadionu. Cesta na samý vrchol je ale nesmírně dlouhá, časově náročná, plná odříkání a povinností. Přestože svého snu dosáhne jeden z mnoha, plní se led každodenně hráči od těch nejmenších až po juniory. Vychovávat hráče není jen o tom přivést dítě na stadion. Stojí za tím náročná mravenčí práce trenérů, ale i zapálení a trpělivý rodiče, kteří nesou i nemalé břímě časové a finanční. K úspěchu ve výchově mládeže můžeme dojít pouze spojením kvalitní práce trenérů od základny až po juniorku, podporou rodičů, spoluprací s hokejovou školou, sponzory a především podporou města Ústí nad Labem.
Rozbory přípravy úspěšných sportovců ukazují, že špičkové výkonnosti dosahuji sportovci, kteří mají - příslušný sportovní talent a vybudovaný základ pro později vrcholovou přípravu a výkony. O talentu nikdo nepochybuje, ale stejně tak důležitá je mnoholetá pravidelná a systematická příprava. Jestli budou tréninkové hodiny zúročeny rozhoduje také, jak je dlouhodobý trénink postaven (kdy a co se v tréninku dělá a kolik a s jakou intenzitou se trénuje).
Sportovní příprava dětí je specifický tréninkový proces, který se velmi výrazně odlišuje od tréninku dospělých. Hlavním cílem přípravy v dětském věku je vytvořit předpoklady pro pozdější trénink a výkon. Z tohoto důvodu je důležité využít všech znalostí o tréninku dětí a dbát aby nedošlo k poškození dítěte, jak po stránce fyzické, tak po stránce psychické. Pravidelná tréninková činnost začíná v některých sportovních odvětvích již v 6 letech věku dítěte a proto je nutné, aby se trenér vyznal a dodržovat zásady sportovní přípravy dětí.
Lední hokej je sport, který vyžaduje od dobrého hráče mnoho důležitých předpokladů a řadu složitých dovednosti. Kromě požadavků na kvalitní bruslení, práci s holí a taktické dovednosti, by měl moderní hokejista mít také herní inteligenci, smysl pro kolektivní spolupráci, široké periferní vidění, cit pro brankové situace, předvídavost, ale i rychlost, obratnost, postřeh, bojovnost, tvrdost, herní agresivitu, odolnost, pracovitost, nebojácnost, smysl pro odpovědnost a mnoho dalších vlastností. Z tohoto prostého výčtu požadavků na dobrého hráče, dojdeme k závěru, že proces seriózního rozpoznání budoucího adepta hokejové slávy je velice komplikovaný a především dlouhodobý. Přitom zjistíme, že odhad na jednoho ligového hokejistu je potřeba asi 120 dětí.
Škola, nebo hokej?
Předpokládáme, že rodiče nedávají na hokej své dítě jen s prioritou hokeje, čili s domněním, že to je malý Jágr. Jde i o spoustu jiných věcí. Například umět se zapojit do kolektivu, umět komunikovat. A to jak na ledě, tak i mimo něj. Hráči spolu nejsou jen na ledě, jezdí spolu na zájezdy, do zahraničí, na turnaje, chodí společně do restaurací atd. Dalším důvodem je i tělesná připravenost a zdatnost dítěte spojená se zdravotní prevencí. Jedná se tedy o všeobecný rozvoj dítěte.
Škola by měla být vždy nadřazena hokeji. Z druhé strany musí být motivem každého hráče být nejlepší a mít radost z kolektivního úspěchu. Každý sport, který se má do budoucna dělat vrcholově má i své oběti. Mezi tyto oběti někdy patří i škola. Jsou i případy, kdy se děti s rodiči za vrcholovým sportem stěhují, ale to už je o talentu a týká se dorosteneckých kategorií. My, jako klub, musíme udělat maximum proto, aby se děti naučily hrát hokej a abychom z nich vychovali dobré hokejisty.
Klubové vedení
- dodržuje pravidla a řády ČSLH, včetně filozofie rozvoje mládežnického hokeje v ČR
- podporuje programy určené pro děti, trenéry, rodiče, rozhodčí a další dobrovolné pracovníky
- komunikuje s trenéry, vedoucími mužstev, případně s rodiči a je připraveno řešit problémy v průběhu sezóny
- dodržuje programy fair play v duchu sportovního soutěžení
- podporuje trenéry na vzdělávacích programech a zdůrazňuje důležitost těchto programů
Trenéři
- vítězství v mládežnických kategoriích není to nejdůležitější
- starost o děti, kteří hrají hokej pro radost a potěšení
- musí být správným příkladem pro své hráče
- rozdávání zasloužených pochval při dodržení poctivosti, férovosti a důslednosti
- učit děti milovat hokej
- podporu sportovních návyků včetně správného životního stylu
- organizaci tréninkové jednotky pro danou kategorii
- vést děti pro týmovou spolupráci
- vést děti pro týmovou spolupráci
- zaměření na techniku a dovednost – kondice je vedlejší produkt
- budování atletizmu (agilita, koordinace, rychlost, síla, rovnováha)
Hráči
- hraj hokej pro potěšení
- pracuj tvrdě na zlepšování svých dovedností
- buď týmovým hráčem
- vycházej dobře se svými spoluhráči
- buď vždy včas na zápase a tréninku
- dodržuj pravidla a hraj fair play
- respektuj svého trenéra, spoluhráče, protihráče a rozhodčí
Rodiče
- netlač, ale podporuj své děti ve sportování
- povzbuzuj své dítě
- neuváděj své dítě do rozpaků svým chováním na utkáních a trénincích
- dítěti vštěpuj pozitivní přístup ke sportu a všem jeho účastníkům
- netlač na soutěžení, ale na vývoj a trénink ke zlepšení mladého sportovce
- nauč se pravidla hry a nekritizuj rozhodčí
- chval a tleskej dobrému výkonu i v případě prohry
- uvědom si důležitost trenérů, kteří jsou důležití pro vývoj tvého dítěte
- v případě jakýchkoliv problémů dítěte informuj trenéry
- nezasahuj do tréninkového a zápasového procesu
- přílišné ambice rodičů dítěti škodí
- Filozofie a kodex klubu
- Realizační týmy
- Nábor mládeže
- Hockey shop
- Rozcestník mládeže
- Junioři
- Dorost
- 9.třída
- 8.třída
- 7.třída
- 6.třída
- 5.třída
- 4.třída
- 3.třída
- 2.třída
- Přeshraniční spolupráce