PŘÍP: HC Slovan Ústí nad Labem - SC Kolín 1:3
Přemysl Zeman: Chceme obnovit důvěru v kredit ústeckého hokeje
03.07.2008 | Jan Horák

Přemysl Zeman: Chceme obnovit důvěru v kredit ústeckého hokeje

Ú s t í n/L. - Pro drtivou většinu fanoušků představuje nejbližší spojku k vedení klubu. Marketingový asistent Slovanu Přemysl Zeman se během sezony setkává s příznivci Lvů téměř denně. Hlavní náplní jeho práce je komunikace s partnery klubu a zajištění servisu pro fanoušky od vstupenek na zápasy až po různé klubové akce. Nejinak tomu bude i letos. „Bude pro mě velkou motivací dostat klub tam, kde už jednou byl a kam dle mého patří," hledí k nadcházející sezoně šéf ústeckého marketingu.

Mým hlavním úkolem je zajištění partnerů na příští sezonu

Přišly nějaké změny ve vaší práci po jmenování tiskovým mluvčím klubu?
Tuhle funkci jsem určitým způsobem zastával už dřív, jen to nebylo tak psané. Komunikoval jsem s novináři a zajišťoval jsem tiskové konference či jiné klubové akce. V mé práci se v podstatě nezměnilo nic. Jen je teď vnitřně dané, kdo bude s novináři ve styku. Má funkce by také měla posloužit k vymezení pravidel komunikace mezi novináři a hráči.

Takže jste jakousi spojkou mezi novináři a klubem, je to tak?
Je to tak. S novináři, se kterými již spolupracujeme, máme fakticky osobní vazby. Oni už vědí, na koho se obrátit.

Objem vaší práce se tedy nijak nezměnil?
Ne. Je to jen doplňující funkce, kterou jsem už zastával jako marketingový asistent. Marketing je nadále hlavní náplní mojí práce.

Předpokládám, že se určitým způsobem podílíte také na sestavování rozpočtu.
Tím, že do funkce přišel nový generální manažer, který ještě úplně nezná vazby s partnery, je mým hlavním úkolem zajištění partnerů na nadcházející sezonu. Samozřejmě s manažerem Kyselou budu spolupracovat. Nyní jednáme se stávajícími i s potenciálními partnery. Jednání, která probíhají, se vyvíjejí pozitivně. Rozpočet, který máme v plánu, by se měl podařit naplnit.

Po příchodu nového manažera se také podílíte na jednání s novými posilami, říkám to správně?
Generální manažer je teď zaměstnán v první řadě jednáním s možnými posilami. Potřebuje tak určitý servis, o který se dělí Radek Mikeš jako sekretář klubu a já. V rámci jednání s hráči představuji jakousi technickou a administrativní podporu.

Budeme se snažit, aby snížený rozpočet měl co nejmenší dopad na fanoušky

Jak vlastně reagovali partneři na pád klubu do 1. ligy?
Společnosti, které s námi spolupracovaly už v minulých letech, dobře věděly, že jsme extraligový nováček. Na začátku sezony, kdy jsme se pohybovali kolem desátého místa, jsme od partnerů měli pozitivní ohlasy. Pak ale přišla krize, ze které jsme se už nedostali. Konec sezony pak nebyl nejšťastnější. Když se o ústeckém hokeji psalo, tak především v silně negativním duchu. S hokejem už to mělo pramálo společného. To se logicky odrazilo ve vztahu k partnerům, pro které přestala být spolupráce s hokejem přínosem. Zaznamenal jsem také reakce, že pokud by to tak mělo pokračovat dál, tak podpora ze strany určitých partnerů bude nejistá. Byli partneři, kteří se zavázali ke spolupráci jen pro extraligu. Ti už nás podporovat nebudou. Na druhou stranu přišel s novým vedením čerstvý vítr do plachet, od baráže už také uběhla nějaká doba. Nemám obavy o to, že bychom se nedomluvili se sponzory. Kromě kvalitní práce a propagace jim chceme nabídnout lepší vzájemnou komunikaci. Například prostory VIP čeká stavební úprava.

I přes pád do 1. ligy se klubu podařilo získat několik výrazných osobností. To je dobrý signál pro partnery, že?
Ještě poznámku k rozdílu mezi extraligou a 1. ligou. Není to jen rozdíl v hráčské kvalitě, ale také v reklamě. Jsme si toho vědomi a musíme tomu uzpůsobit prezentaci klubu. Musíme maximálně využít vazby na naše mediální partnery, což je Rádio Fajn North Music, regionální televize Lyra a Severočeský Metropol, s kterým jsme začali spolupracovat na konci sezony. Také probíhají jednání s Ústeckým deníkem. S pomocí zmíněných mediálních partnerů chceme docílit toho, abychom naše sponzory přesvědčili, že i 1. liga je marketingově atraktivní. Současný tým je zaštítěný osobnostmi Dušana Salfického, trenéra Hořavy a generálního manažera Kysely a to je dle mého záruka kvalitní práce.

Jak byste popsal současnou finanční situaci v klubu?
Jsme v situaci, kdy šetříme na všech položkách. Ať už se jedná o platy hráčů nebo jiné nákladové aktivity. Samozřejmě škrty se dotknou i marketingu, například rozpočtu na suvenýry a fungování fanshopu. My se ale budeme snažit, aby praktický dopad byl pro fanouška co nejmenší. Zkrátka aby fanshop fungoval na stávající úrovni. Za loňský rok měl největší tržbu v historii. To se sice dalo čekat, ale lidi skrz fanshop projevili klubu svou přízeň i v době, kdy se nedařilo. Na skladě je v současné době minimum zboží.

Z vašich slov jsem pochopil, že rozpočet klubu se bude snižovat.
Bude se snižovat, ale nebude to nějak zásadně. Klub je v situaci, kdy musí šetřit. Loňská sezona stála velké peníze, sestoupili jsme. To je realita. Chceme finančně stabilizovat klub.

Jaký je nyní poměr mezi partnery, které musíte oslovit a kteří se vám ozývají sami?
Když jsme hráli Extraligu, tak se partneři ozývali i sami. Ale jinak platí pravidlo, že si klub hledá partnery sám. V současnosti bude trošku těžší přesvědčit potenciální sponzory, že ústecký hokej je i nadále zajímavým produktem. Už jsme se bavili o mediální propasti mezi Extraligou a 1. ligou. Všichni v klubu, od hráčů až po vedení, si to musí uvědomit a reagovat na to. Nemůžeme si hrát na klub, kterým nejsme.

Navazování kontaktů s partnery probíhá i v průběhu sezony?
Tento proces probíhá celý rok. Naším cílem je uzavírat dlouhodobé smlouvy a rozšířit strukturu partnerů. V uplynulé sezoně jsme měli oproti 1. lize nárůst zhruba 30 procent. Tohle číslo se budeme snažit udržet. Pro nás je dobrý každý sponzor a je jedno, jakou částkou přispěje. My chceme vyslat jasný signál, že si vážíme každého partnera.

Jak velký podíl v rozpočtu klubu tvoří příspěvky od sponzorů?
Je to největší položka v rozpočtu. Kluby v Čechách prakticky žijí ze sponzorských příspěvků. V našem případě tvoří finanční podpora sponzorů zhruba 75 procent rozpočtu.

Účastníte se jednání mezi vedením klubu a zástupci města o jeho podpoře klubu?
V této záležitosti se nijak neangažuju. To je v kompetencích předsedy představenstva a generálního manažera. Město je samozřejmě ve vedení klubu i nadále zastoupené a mělo by nás i nadále podporovat. To je důležité pro klub i pro ostatní partnery.

V jaké fázi jsou vlastně jednání s městem?
Podpora města má dvě roviny. Jednak každoročně dle tabulek podporuje mládež a poté se na rok dopředu uzavírá dohoda o podpoře klubu jako akciové společnosti. Pro rok 2008 už jsme peníze dostali. V současnosti se jedná, v jaké výši se bude pohybovat podpora města příští rok. Obyčejně se ta částka držela kolem 10 miliónů. Nicméně převedením klubu do soukromých rukou sledovalo město jediný cíl a tím je omezit přísun peněz ze svého rozpočtu. Ponechalo tzv. blokační podíl, aby mohlo zabránit prodeji licence do jiného města či stěhování klubu. Město tak má i nadále významný podíl v akciové společnosti a momentálně je třetím největším akcionářem.

Loyalita našich fanoušků je na vysoké úrovni

Největší soupeři v boji o postup do extraligy jsou Chomutov a Brno. Sledujete marketingové trendy v obou klubech?
Samozřejmě je sleduji. Je dobře, že Brno a Chomutov chtějí také bojovat o extraligu. Hlavně Chomutov bude letos největším favoritem. Svým způsobem nám to může hrát do karet. Dění v obou klubech sleduji po všech stránkách. V případě Chomutova je to trochu specifické. S Davidem Dindou (marketingový manažer klubu - pozn.aut.) jsme kamarádi, jsme v kontaktu a vyměňujeme si i zkušenosti z akcí pro fanoušky. Jsem rád, že v 1. lize bude o co hrát a že to bude pro diváky atraktivní.

Kdybyste měl po sezoně říct jedinou věc fanouškům, co by to bylo?
Vzkaz by byl velmi jednoduchý. Po základní části jsme skončili suverénně poslední. A když se pak podívám na pořadí klubů v návštěvnosti, kde Ústí s průměrnou návštěvou 4500 diváků obsadilo 8. místo, tak našim fandům patří obrovské díky. Stejně jako našim partnerům, kteří nás podporovali. Loyalita našich fanoušků byla na vysoké úrovni. Hlavně nás jezdili podporovat na výjezdy. Tímto bych chtěl poděkovat Lion Patriots, protože především oni jezdili s klubem na venkovní zápasy, kde si například vytrpěli jedenáctigólový debakl v Karlových Varech. Pak mě moc potěšilo, když se nám ostatní kluby přiznaly, že s takovými fanoušky se ještě nesetkaly. Ocenily jejich slušnost, a jak dokážou klub podpořit i ve chvílích, kdy se nedaří.

Souhlasíte s tím, že baráž byla pro ústecké fanoušky skutečným očistcem?
Rozhodně. O baráži se už toho napsalo dost. Slyšel jsem kolem ní spoustu příběhů. K tomu bych chtěl říci jednu věc. Za baráží jsme udělali tlustou čáru. Díky novému vedení má každý hráč šanci baráž odčinit a ukázat, že on i klub dokáže o návrat do Extraligy bojovat. Nyní od nás hráči potřebují důvěru, stejně jako my od nich čekáme maximální výkony. Bez vzájemné důvěry to nebude fungovat v žádné práci, což se možná ukázalo v baráži. Ale je to za námi, nemá cenu se tím již zabývat.

Měli by za baráží udělat tlustou čáru také fanoušci?
Moc bych si to přál. Ale je mi jasné, že ve všech, kdo má ke Slovanu vztah, ať jsou to partneři nebo fanoušci, zanechala baráž hluboký šrám. Ale věřím, že nastávající sezona ho dokáže zahojit a že fanoušci si do Zlatopramen Areny cestu najdou. Ve Slovanu začínám svou šestou sezonu. Předchozích pět let stoupal klub nahoru, teď udělal krok zpět. I pro mě je to nová situace. Ale svým způsobem se na ni těším, protože bude velkou motivací dostat klub zpět tam, kde už jednou byl a kam patří. Jsem přesvědčený, že jeden špatný rok nemusí v celkovém měřítku nic znamenat.

Myslíte, že budete vídat v nadcházející sezoně plné tribuny?
Bylo by to moje přání. Ale bude se to odvíjet od toho, jaké výkony budeme předvádět na ledě a jakou přidanou hodnotu dokážeme k zápasu nabídnout. Už teď se staráme o to, aby byly připravené soutěže pro fanoušky na zápasech či na webu během celé sezony. Čekáme, že nejvíce diváků přitáhnou utkání právě s Chomutovem nebo s Brnem. My se je ale budeme snažit nalákat na všechna domácí utkání.

Využil Slovan v extralize svůj marketingový potenciál?
Myslím, že jsme marketingový potenciál klubu v extralize využili s maximálním úsilím. Obětovali jsme tomu spoustu peněz. Já jsem měl pak velkou radost, když jsem na výjezdech viděl, když mají fanoušci na sobě dres nebo šálu. Hřeje mě u srdce, když vidím, že fanoušci klubem žijí. Chybuje každý a je stále co zlepšovat. Neříkám, že některé věci nešly udělat lépe, ale snažili jsme se ze všech sil. Účast v Extralize byla obrovskou zkušeností a chceme na to v brzké době navázat.

Chci, aby se změny v klubu promítly i vizuálně

Čekají fanoušky směrem od klubu nějaké zásadní změny?
Určitě. Jak jsem mluvil o té tlusté čáře za baráží, tak ji chceme promítnout i vizuálně. Od září bude nový web, nový design dresů a všech suvenýrů a reklamních tiskovin. Máme sice omezený rozpočet, ale jsou to věci, které udělat chceme. Chci, aby změna, která proběhla v klubu, byla vidět i navenek.

Během sezony se stalo tradicí setkávání fanoušků s hráči. Předpokládám, že v ní budete pokračovat.
Jsem rád, že máme podepsanou smlouvu s McDonald´s, který podporujeme v jeho charitativní činnosti. Majitelé mají vždy velkou radost, když tam hráči pomáhají. Myslím, že to může být zajímavé i pro hráče, že si to vyzkouší. Plánujeme také akci v Globusu, na základních školách a budeme se chtít také objevit na zaměstnaneckém dnu ve Spolchemii. Pak chystáme pro fanoušky akci, která se v Ústí ještě nekonala, ale zatím ji nebudu specifikovat.

Připravujete podobnou akci, jakou bylo sezení hráčů a fanoušků v ústeckém Činoherním klubu?
Plánujeme, že bychom podobné setkání uspořádali i během nadcházející sezony. Myslím, že setkání na půdě Činoheráku splnilo svůj účel. My jsme z toho měli ze začátku trochu obavy, protože nápad toto setkání uspořádat neměl v klubu příliš pozitivní odezvu. Ale všichni jsme pochopili, že komunikace s fanoušky je důležitá, zvlášť v období, když se nedaří. Řekl bych, že atmosféra v Činoheráku byla korektní.

Fanoušky v současnosti enormně zajímá, jak to bude s permanentkami na příští sezonu.
Loni jsme s TicketStream přišli s novinkou, kdy jsme permanentky prodávali na konkrétní sedadlo. Letos v tom budeme pokračovat. Momentálně finišují jednání s TicketStream, abychom stávající systém obnovili. Ohledně cen vycházíme z částek, jak byly nastavené ještě v 1. lize. Nemělo by se to příliš lišit. Také plánujeme rodinné vstupné. Chystáme věrnostní program pro firmy na nákup permanentek. Pak společně s našimi partnery připravujeme pro každého permanentkáře slevovou knížku, díky které budou moct fanoušci využít služeb našich partnerů se slevou. Bude se to týkat volnočasových aktivit, občerstvení během zápasu či nákupu suvenýrů. Slevová knížka zároveň nahradí klubovou kartu, kterou už obnovovat nebudeme. Majitelé permanentek pak budou mít po celou sezónu slevu na suvenýry.

Kdy si budou moci stávající majitelé permanentních vstupenek zakoupit nové?
Pro stávající majitele permanentek začne výměna v polovině července a skončí v polovině srpna. Neobnovená místa se poté dostanou do volného prodeje.. Jsou to zatím orientační data, ale neměly by se příliš měnit.

Jaký je vlastně celkový počet prodaných permanentních vstupenek?
V loňské sezoně jsme prodali přes dva tisíce permanentek.

Využity jsou všechny z nich?
Ano. Některé měli naši partneři. My se budeme snažit, aby to číslo zůstalo stejné i pro nastávající sezonu.

Spolupráce s Lion Patriots je rok od roku lepší

Zkuste popsat vazbu, kterou má Slovan k fanklubu.
S Lion Patriots je spolupráce rok od roku lepší. Zúčastnil jsem se jejich výroční schůze, kterou zakončili uplynulou sezonu. Byl jsem příjemně překvapený, jak jsou organizovaní a jak si váží svého členství. Musím vyseknout poklonu lidem ve vedení v čele s Tepličákem a Mikym. Klub s Lion Patriots spolupracuje na různých úrovních. Dáváme jim slevu na permanentku, podporujeme jejich soutěž o nejlepšího výjezďáka, na kterou věnujeme ceny. Zároveň koordinujeme naši spolupráci s dopravcem panem Chaloupkou, který jim vychází vstříc v počtu autobusů, jež platí i klub. Podpora je tedy i finanční. V tomhle duchu chceme pokračovat. Dialog s fanklubem je důležitý.

Kolikrát se během sezony setkáte se zástupci fanklubu?
Prakticky se s nimi vídám na každém zápase. Jinak se scházíme zhruba čtyřikrát za sezonu.

Když se David Šaffer před šesti lety ujal funkce generálního manažera Slovanu, jedním z jeho prvních kroků bylo setkání s fanklubem. Plánuje Robert Kysela něco podobného?
Já už jsem novému generálnímu manažerovi řekl, jak funguje ústecký fanklub. Byl příjemně překvapený, že máme s fanklubem úzké vztahy. Plánujeme klubovou akci, kde se budou moc všichni fanoušci setkat s vedením Slovanu. Na začátku sezony by se pak měl manažer Kysela s Lion Patriots setkat zvlášť. Chtěl bych, aby se obě strany poznaly a aby se budoval stejný vztah jako s Davidem Šafferem.

Je spolupráce Roberta Kysely a Davida Šaffera stále aktuální?
David Šaffer nějaký čas fungoval jako konzultant manažera Kysely a tohle období pomalu končí.

Fanoušky nedávno určitě potěšilo setkání s Tomášem Mickou, který přijel do Ústí ukázat mistrovský pohár.
Tomáš má k našemu klubu nadstandardní vztah. Všichni si toho moc vážíme. Ze sportu se dnes stal čistý profesionalismus, a pokud se podaří vytvořit nějaké osobní vazby, je to výjimečné a ku prospěchu. Ještě jednou bych chtěl Tomášovi poděkovat, že si vzpomněl na ústecké fanoušky. Byla ta pro ně největší radost po celé sezoně. Při setkání s Tomášem jsem si vzpomněl na podobnou akci s Adamem Šafferem, který před pěti lety také přivezl ukázat mistrovský pohár vyhraný se Slavií. Zároveň jsem si vzpomněl na první schůzku Lion Patriots a porovnával jsem, kolik nás tam tehdy sedělo a kolik lidí přišlo na setkání s Tomášem. Oslava titulu s Tomášem byla pro všechny příjemná. Jsem rád, že se s námi o svou radost podělil. Tomáš se také stal čestným členem fanklubu. Jsme s ním i nadále v kontaktu a myslím, že až bude mít volno, tak se přijede podívat do Ústí.

Impuls uspořádat toto sezení s fanoušky vzešel přímo od něj?
Vzešel od něj, čehož si moc vážím. Myslím, že to pro něj nebylo jednoduché, aby si ve svém čase našel chvíli a přivezl pohár do Ústí. Každý se pak s pohárem vyfotil nebo si ho vzal do ruky.

Podobnou akci chystá začátkem července i Marek Hovorka, je to tak?
To bude akce trošku jiného formátu. Ale je to podobné v tom směru, že si Marek i za tu krátkou chvíli, kterou tu strávil, získal hodně sympatií. Odehrál u nás slušné zápasy. Jeho komunikace s fanoušky byla nadstandardní. Po posledním zápase baráže přišel s Rasťou Špirkem mezi příznivce klubu, i když to pro ně nebylo jednoduché. Marek tedy přijede do Ústí a setká se s fanoušky. Je to velké plus a my se tyto vazby budeme snažit udržovat i do budoucna.

Chystáte se na tuto akci?
Určitě se tam zajdu podívat.

Musíme pracovat na zlepšení mediálního obrazu klubu

Co můžete říci fanouškům nového ohledně hráčských posil?
Jednání s hráči pokračují. Chceme přivést obránce i útočníky. Naší prioritou je také dohoda s Václavem Novákem. Určitý kontakt proběhl také s Martinem Štěpánkem. Věděli jsme, že Martinovi na Kladně skončila smlouva a že o něj Kladno ztratilo zájem. Pro Martina jako ústeckého rodáka by bylo nejjednodušší hrát doma. Nicméně jsme dospěli k závěru, že angažování Martina Štěpánka není aktuální. Vzájemná jednání nebyla konkrétní. Martin se nakonec dohodnul jinde a my mu pochopitelně přejeme hodně štěstí.

Zkuste pojmenovat vaše cíle pro nadcházející sezonu.
Po uplynulé sezoně se budeme snažit získat ztracenou důvěru v kredit ústeckého hokeje. Chceme nabídnout kvalitní práci, aby byla pro partnery i fanoušky přínosem. Musíme také pracovat na tom, aby se zlepšil mediální obraz klubu. Nebráníme se kritice, ale chceme se vyhnout tomu, aby se o nás psalo jinak než v souvislosti s hokejem. To si jako společnost závislá na podpoře lidí nemůžeme dovolit.

Působíte v klubu už pět let. Je stále těžší hledat pro vaši práci motivaci?
Já tvrdím, že práce v hokejovém klubu je jako jízda na tygrovi. Byly chvíle, kdy jsem i já přemýšlel, že z uplynulé sezony vyvodím osobní zodpovědnost a v Ústí skončím. Navíc se mi rýsovala možnost pokračovat v hokeji jinde. Po odchodu Davida Šaffera z klubu bylo období nejistoty 2-3 týdnů, vedla se jednání o novém generálním manažerovi, řešil se převod klubu do rukou nového vlastníka. To, co rozhodlo o mém setrvání v Ústí, je osobnost Roberta Kysely. Jsem přesvědčený, že on je člověkem, který může klubu výrazně pomoct. Zároveň jsem cítil, že bych měl klubu, jenž mi dal kdysi šanci, tu důvěru vrátit. Cítím povinnost pomoct dostat se klubu tam, kam podle mého patří. Pět let je dlouhá doba, ale práce ve Slovanu je pro mě srdeční záležitost. Moje přítelkyně tvrdí, že chodím s hokejem. Něco na tom bude, hokej je zkrátka můj život. Jsem rád, že to můžu dělat.

Jak trávíte vůbec volný čas, plánujete dovolenou?
Pokud se najde chvilka, snažím se maximálně věnovat studiu. Dálkově studuji vysokou školu v Praze a i přes léto mě čeká několik zkoušek. Během sezóny toho času moc není. Rád bych se po roční odmlce vrátil k trénování ústecké mládeže, chybí mi to. S přítelkyní vyrazíme na týden po Čechách, jinak budu v Ústí.


Rozhovor se uskutečnil 25. června - pozn.aut.
 
 
Aktuálně na webu

Před prvním zápasem za Slovan jsem byl nervózní, říká gólman Radek Haas

Ú s t í n/L. - Premiéru v ústeckém dresu prožil v přípravném zápase proti Kolínu Radek Haas.... Celý článek

Slovan v prvním přípravném zápase nestačil na Kolín

Ú s t í n/L. - Ústečtí hokejisté v prvním přípravném zápase přivítali na svém ledě Kolín. Slovan se... Celý článek

Do Ústí míří Kolínští kozlové

Ú s t í n/L. – Plánovaný zápas s Kladnem se musel zrušit kvůli pozitivnímu nálezu onemocnění... Celý článek

 
Klub  |   Vstupenky  |   A-tým  |   Zápasy  |   Mládež  |   Fanzone  |   Eshop  |   Multimedia  |   Partneři  |   Archiv